نقش برخی نخبگان در استمرار فتنه بسیار پررنگ بود
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ
مصباحی مقدم: نقش برخی نخبگان در استمرار فتنه بسیار پررنگ بود
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: 9 دیماه نقطه پایان حوادث پس از انتخابات بود که نشان داد مردم نسبت به انقلاب و ولایت فقیه احساس تکلیف کردند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، در بیان نظراتش در زمینه چگونگی شکل گیری عاشورای 88 ، گفت: از مجموعه اخبار، اطلاعات و حوادث و وقایع سال گذشته  اینگونه نتیجه گیری می شود که روز عاشورای سال گذشته نتیجه حرکت های اعتراضی شکست خوردگان انتخابات بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: شکست خوردگان انتخابات ادعا کردند که تقلبی بزرگ رخ داده و هواداران خود را به خیابان ها کشیدند، در ابتدای ماجرا شاید عده ای دچار فریب شدند و فکر کردند انتخابات سالم نبوده است و شاید حرکت های اعتراضی اولیه حرکت های غیرمعقولی تلقی نمی شد، ولی کم کم ماجرا با توجه به توضیحات رهبری روشن شد. 

 

درعاشورای 88 کسانی به صحنه آمدند که به نظام رای "نه" داده بودند

 

 مصباحی مقدم گفت: پس از اعلام تقلب در انتخابات ، رهبری از کاندیداهای ریاست جمهوری دهم خواستند تا نمایندگانی را برای بررسی صندوق های رای تعیین کنند و چون آنان این کار را نکردند برای مردم روشن شد که مسئله انتخابات و تقلب در کار نبوده و اعتراض از سوی برخی کاندیداها به جا نبوده است پس مردم کنار کشیدند.

رئیس کمیسیون ویژه مجلس در طرح تحول اقتصادی،ادامه داد: پس از اینکه مردم کنار کشیدند، کسانی به صحنه آمدند که  ارزیابی از رفتارشان نشان می داد که در انتخابات شرکت نکرده بودند و حتی به شکست خوردگان انتخابات هم رای نداده بودند.

وی افزود: روز عاشورای 88 ، همه کسانی  که به نظام جمهوری اسلامی رای نه داده بودند به خیابان ها آمدند و افرادی آن حوادث تلخ را رقم زدند که به نحوی معترض به اصول و مبانی نظام و اسلامیت و جمهوریت نظام بودند.

بیانیه های رئوس فتنه سلطنت طلب ها، کمونیست ها، منافقین و مخالفان نظام را حول یک محور جمع کرد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهارداشت: سلطنت طلب ها، کمونیست ها، منافقین و هواداران  این افراد که کم و بیش در کشور بودند ولی تشکل و یا احزاب سازمان یافته ای نداشتند با بیانیه های رئوس فتنه ، حول این محور جمع شدند و روز عاشورا نیز به میدان علیه نظام آمدند.

فراخوان روز عاشورای 88، مخالفان نظام را به صحنه آورد

وی ادامه داد: وقتی روز عاشورا فراخوان داده شد، دیگر کسانی به صحنه نیامدند که نسبت به انتخابات معترض بودند بلکه مخالفان نظام به صحنه آمدند.

مصباحی مقدم گفت:به این دلیل روز عاشورای 88 آنگونه شد که عزاداران حسینی در هیئت ها عزدارای کردند، اما مخالفان نظام هیئت های عزاداری را بهم زدند، چادرهای عزا را به آتش کشیدند، کف زدند و پای کوبی و شادمانی کردند.

وی ادامه داد: این رفتارها نشانه این بود که اینها کسانی نیستند که به امام حسین(ع)و اسلام اعتقاد داشته باشند، بلکه شعارها حکایت از مبارزه اساسی با نظام داشت.

نماینده مردم تهران گفت: شعارهای روز عاشورای 88 نشان از مخالفت با شخص رهبری نبود بلکه فراتر از آن، آنان با اصل ولایت فقیه و نه رهبری و با اصل نظام مسئله داشتند.

وی افزود: وقتی این حوادث روی داد مردم آگاه شدند و متوجه شدند این فتنه ممکن است به کجاها بیانجامد از این رو 9 دیماه به صحنه آمدند و با حضور خود از ولایت فقیه شان حمایت کردند.

مصباحی مقدم در بیان اینکه آیا می شد به گونه ای این جریان از سوی احزاب، روحانیت و خواص مدیریت شود که کار به این مراحل نکشد، گفت: حتما می شد تدابیری اندیشید که کار ساماندهی شود و چنین سرانجامی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون ویژه مجلس در طرح تحول اقتصادی گفت: از جمله این روش ها این بود که کاندیداهای شکست خورده ، انتخابات را مخدوش اعلام نکنند و یا اگر به فرض افراد در این مسیر به اشتباه افتاده بودند، در همان مراحل اول به اشتباه خود اعتراف می کردند و به اعتراضات نسبت به انتخابات پایان می دادند.

برخی احزاب و نخبگان با اظهارات دو پهلو موجب استمرار شرایط فتنه شدند

وی در بیان نقش احزاب در وقوع این حوادث پس از انتخابات و روشنگری برای جلوگیری از بروز وقایع اخیر،اظهار داشت:  به اعتقاد من برخی احزاب و نخبگان نتوانستند وظایف خود را به خوبی در مسیر جلوگیری از بروز این حوادث ،ایفا کنند.

مصباحی مقدم  ادامه داد: برخی احزاب و نخبگان با سکوت خود به حوادث پس از انتخابات استمرار بخشیدند و در این ماجرا مقصرند چرا که شخصیت ها و نخبگان تاثیرگذار جامعه با اظهارات دو پهلو موجب شدند شرایط فتنه ادامه داشته باشد.

نماینده مردم تهران گفت: در حالی که نخبگان کشور می توانستند با اتکا به اصول و معیارهای انقلاب و ولایت فقیه نقطه پایانی بر این جریانات ترسیم کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در جریانات پس از انتخابات نیز گفت: برخی رسانه ها در این مسیر اطلاع رسانی کردند و با توضیحات خود در زمینه سالم بودن انتخابات مردم را آرام و قانع کردند اما از سوی دیگر نیز برخی رسانه ها در حالت انفعالی به سر می بردند و موجب شدند تا پس از انتخابات نیز شرایط فتنه استمرار پیدا کند.

جریان هتک حرمت عاشورای 88 را از شاهدان ماجرا شنیدم

مصباحی مقدم  در ادامه گفت: عاشورای 88 در صحنه عزاداری بودم و در اتفاقات حضور نداشتم اما شورش گران و حادثه را از تلویزیون دیدم و موضوع را از دوستانی که در صحنه، شاهد ماجرا بودند شنیدم.

مردم 9 دیماه نقطه پایان وقایع پس از انتخابات را رقم زدند

وی همچنین 9 دیماه را نتیجه حوادث و وقایع پدید آمده در عاشورای 88 خواند و گفت: چرا که جریانات پس از انتخابات در عاشورای 88 به اوج خود رسید و همه مردم برای اینکه اعلام کنند به ولایت فقیه و انقلاب پایبند هستند نقطه پایان حوادث پس از انتخابات را رقم زدند.

مصباحی مقدم گفت: جمعیتی که برای راهپیمایی 9 دی آمده بودند عظیم بودند و این حضور نشان از این دارد که مردم احساس  تکلیف کردند.  




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 1862
بازدید کل : 217895
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1